30.10.13

Silmälasien valinta


glasses2

glasses
Mä en tiedä oonko koskaan kertonut täällä blogin puolella, että uutenavuotena 2004 mun silmälle kävi "pieni" onnettomuus. Oltiin sukuloimassa Virossa ja oltiin sitten perinteiseen tapaan ampumassa raketteja. Tää seuraava tapahtuma on mulle aika hämärää ja en ehkä suosittele heikkohermoisille luettavaksi. Muistan vaan kuinka mun serkku heitti mua kohti sammuneen tähtisädetikun. Yks kaks ja se terävä pää upposi mun silmään. Siinä sitte aloin vollottamaan, menin kyykkyyn, pistin silmät kiinni ja hädin tuskin sain henkeä kun olin niin paniikissa. No pidemmittä puheitta = tikit silmään, silmäleikkaukseen ja lopputuloksena mun oikean puolimmaisessa silmässä on helvetin huono näkö. Niin joo ja muuten, tästä johtuen mun silmätkin ovat eriväriset.

Alkuvaiheessa silmälasit eivät olleet pakolliset, mutta niitä suositeltiin. Koska näkö on niin toispuoleinen ja tällöin mun terve silmä rasittuu niin paljon, että siinäkin menee näkö huonommaksi.  Ja jos mietitte, miksi tämmönen postaus niin siksi, koska nyt ollaan tultu siihen pisteeseen että mä tarvitsen silmälasit! Mun kaukonäkö on tällä hetkellä todella sumea ja nyt ne lasit on vaan hankittava. 

Mutta nyt se vaikein osuus, täytyisi saada varattua aika silmälääkärille.


Ja okei ehkä se kaikkein vaiken osuus.. nimittäin silmälasien valitseminen!
Siis kuinka mä osaan valita just ittelleni sopivat, itteäni miellyttävät ja ne parhaat lasit?! Noitahan on vaikka minkä värisiä, muotosia ja kokoisia! Vinkkejä?  A P U A :(

26 comments:

  1. Ittellä on ollu rillit jo vuodesta 2002 joten suosittelen sua ottaan jonkun erittäin kriittisen kaverin mukaan, tai sit pyytämään silmälasiliikkeen työntekijää sanomaan ihan suoraan miltä rillit näyttää päässäs. Specsaversia suosittelen lämpimästi, hankin pari viikkoa sitten kahet uudet rillit ja sain niin hyvää palvelua et ei voi muutakun suositella. Näöntarkastukseen oon päässy aina samantein kun liikkeeseen oon astunu et sen voi melki hoitaa samalla kun rillejä käy katsomassa :) Jos sulla on hirveen huono näkö (nimimerkil molemmis silmis -6) kantsii kattella enemmän muovisia kehyksiä missä on paksut sangat koska mitä huonompi näkö=sitä paksummat linssit=ne tulee ulos kehyksistä. Sulla on kyl sellaset kasvon muodot et luulen et sul ei tuu olee vaikeuksia löytää hyvännäkösiä rillejä, pitemminkin vaikeuksia päättää niistä kaikista hyvistä vaihtoehdoist :) Tsemppii sulle, i feel you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei ihan superin iso kiitos kommentista! Mä oon itseasiassa miettinytkinvähän paksusankaisempia laseja :) katitaanpas mitä tästä tulee!

      Delete
  2. Ei oo todellista! Mä oon aina luullu että kukaan muu ei voi jakaa vastaavaa kokemusta mun kanssa, mut näköjään voi :D Mul kimpos tikka tikkataulusta mun vas. silmään, kun olin nuorempi. Kaks leikkausta ja hiton huono näkö + silmissä väriero! Mulla on vaan toisessa silmässä ollut aina niin hyvä näkö, etten lasien olemassaolosta huolimatta ole niitä käyttänyt.

    Voi meitä :D Tsemppiä rillien ostoon!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eikä, ei oo totta. Kukaan ei ikinä usko tätä tarinaa, ja varmaan tota sun tapaturmaakaan. Kiitos!:D

      Delete
  3. Anonymous30.10.13

    Noin vuosi sitten mä olin samassa tilanteessa! Mulla oli pientä hajua minkä muotoiset kehykset suunnilleen tahdon ja väriksi olin käytännöllisyyden vuoksi ajatellut mustaa (lopulta päädyin ruskeisiin). Kauppaan astuttua iski kauhea valinnan vaikeus, vaihtoehtoja oli ihan liikaa! Itseä autto hieman budjetti, ei siis ollut katsomista budjettia kalliimpia pokia kohti! Lopulta oikeat lasit löytyi kun oli tarpeeksi monet koitettu! Sitte löyty ne parhaiten muodoltaan, väriltään ja istuvuudeltaan sopivat lasit. Myyjistä on paljo apua ne osaa hyvin auttaa ja päähän istuvuus ja mallin itselle sopivuus karsii vaihtoehdot aika inhimillisiin lukemiin! :) että eikun onnea etsintään!!:) loppuun vielä kysymys että mikset hankkinut sitte toiseen silmään piilolinssiä?:o

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mullakin on nyt pyörinyt ajatus mustista ja simppeleistä silmälaseista. Mutta muistan kun olin ostamassa niitä mun raybanin aurinkolaseja niin musta oli aivan liian kova väri mulle. En sitten tiiä, että oisko silmälasit sitte asia erikseen. Kiitos avusta! Ja mä en itseasiassa tiedä? Mulle ei taidettu ikinä ehdottaa tällästa vaihtoehtoa. Ja kun kumminkin siis kun molemmilla silmillä katsoo niin näkö on aina ollut aika normaali. :)

      Delete
  4. Anonymous30.10.13

    Ikävä tapaturma :(
    Itellä on silmälasit ns. luonnollisista syistä, en näe kauas hyvin, toisessa silmässä noin -1,5 ja toisessa -1,75. "Pärjään" kyllä ilman lasejakin, mutta on se vähän hankalaa kun ei näe koulussa powerpointeja eikä ohimeneviä busseja :D Mitä lasien ettimiseen tulee niin tsemppiä. Se on vaikeeta eikä sen kanssa kannata pitää mitään kiirettä. Lasit on kuitenkin sen verran kalliit et kannattaa hetki sovitella erilaisia jotta saa käsityksen minkälaiset haluaa. En tiedä voitko käyttää piilareita, mut jos voit niin suosittelen niitä kakkosvaihtoehdoks. Mulla on aina kotona kertakäyttöpiilareita, joita käytän silloin tällöin. Lasit on kyllä siitä syystä paremmat et ne peittää hyvin huonot yöunet ;)
    Itekin suosittelen Specsaversia. Teetätin vanhoihin kehyksiin uudet linssit siellä ja hankin piilarit aina sieltä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei kiitos kommentista! Vähän toi silmälasien valinta kauhistuttaa just tonki taki, että ne vaan on niin pirun kalliita. Ja kun mä oikeasti haluan sellaset aika ajattomat lasit ja sellaset mistä oikeasti tykkään. Piilareitakin voisin harkita! Katotaan mihin päädyn :) eka vaan nyt pitäs soittaa sinne lääkäriin.

      Delete
  5. Anonymous30.10.13

    Linkkaa tähän kuvia jossa sulla näkyy juurikasvua :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä en kyllä tähän hätää löydä, mutta mulla näkyy melkein aina :D!

      Delete
  6. Anonymous30.10.13

    Onko sun mielestä juurikasvun vaalennus helppoa ihan ensikertalaiseltakin, siis jos niinkun meinaa vaalentaa juurikasvun ite ekaa kertaa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm, tää riippuu ihan siitä, että minkä värinen sun muu hius on? lisää inffoa niin ehkä voin auttaa :)

      Delete
    2. Anonymous31.10.13

      Siis luonnollinen väri (ja se juurikasvu) on semmosta tummempi vaaleeta, ehkä vähä maantienharmaaseen taittuvaa ja se muu tukka siis vaalennettuu eli iha blondit, ei valkoset kuiteskaa :D

      Delete
    3. No siis asiahan menee niin että. Kestovärillä ei voi vaalentaa jo värjättyä tukkaa, mutta se vaalentaa värjäämätöntä hiusta. Eli sun ei hei välttämättä tarvitse vaalennusaineella vaalentaa sitä omaa hiusta jos se kumminkin on jo aika vaalea mutta erisävyinen :) ja ei se vaikeeta oo mutta ettei siitä sit tulis liian vaaleeta verrattuna muuhun tukkaan :)

      Delete
  7. Anonymous31.10.13

    vasemmalla puolella toisiks ja kolmanneks ylimmät on tosi hyvännäköset :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. On kyllä, valinnanvaikeus! :D

      Delete
  8. Anonymous31.10.13

    Ihanaa kun postaat taas!♥ Oonkin odottanut sua niin kuin myös moni muu :-)
    Mainitsit, että oot matkakuumeen kourissa, noh siinä samassa jamassa ollaan täällä myös. Siispä pieni postausehdotus: Laitoit sillon aikanaan aivan ihania Thaimaa-kuvia tänne, katselisin mielellään niitä lisää! Puhuit myös joskus Thaimaa-videoista mutta niitä ei koskaan ilmestynyt :-D
    Oot ihana, pusuja sulle!

    - Sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihanaa kuulla!!<3 ähh tekee aina niin pahaa katella niitä kuvia :D! pusuja sinne myös ja enköhän mä tee uuden thaikku postauksen :>

      Delete
  9. Anonymous2.11.13

    miten sulla on hiukset nii hyväkuntoset ja paksut vaikka värjäilet niitä ja ymmärtääkseni myös lämpökäsittelet jonkin verran ? :)

    ReplyDelete
  10. Anonymous3.11.13

    Silmälaseista suosittelen valkkaamaan sellaiset ajattomat, mahdollisesti yksiväriset lasit, jotka eivät ole välttämättä juuri "tämän hetken suurinta huutoa", sillä kuitenkin muoti menee kokoajan eteenpäin :D ajattomat toimii aina :) ostin itselleni pari vuotta sitten mustat hieman paksumpisankaiset lasit ja valitsisin todennäköisesti ne vieläkin kaupasta mukaani :) kokeile myös paljon erityylisiä laseja, jotta oikeesti löytyy se oma tyyli! :) tsemppiä!

    ReplyDelete
  11. Anonymous3.11.13

    Pidätkö hiuksia yleesä sillee et laitat ne eteen vai sit sillee et kaikki hiukset taakse? Toivottavasti ymmärsit :D

    ReplyDelete
  12. Herranjestas mikä stoori! :( Onneks näät edes toisella silmällä! Ihana sun banneri muuten! <3

    ReplyDelete
  13. Nice products. Thanks for sharing.Forever dresses 2014

    ReplyDelete
  14. Nice post , thank you for sharing .

    ReplyDelete
  15. Anonymous27.12.13

    hohhoh ku on blogin taso laskenut..

    ReplyDelete
  16. Anonymous6.1.14

    Ootko unohtanu sun blogin? :c

    ReplyDelete